Thursday, May 13, 2010

entry yang patut semua orang baca...especially kalo kau salah seorang guru SMKBG

izin kan aku mengguna kan bahasa-bahasa sabah yang agak kesat dalam entry ini.

aku nda tau la apa masalah manusia-manusia di tempat ini terutama yang perempuan. dari guru sampai ke pelajar suka betul mengumpat, mengambil tahu hal hidup ku. aku mau tanya satu soalan dengan kamu. kau pernah nampak ka aku ambil kisah pasal hidup mu yang nda sebest hidup ku ni? TIDAK kan? jadi sudah-sudah lah kau mengabut hal ku. apa la juga salah ku sama kau ni aah perempuan? aku tau la aku ni telampau cantik dari kau. ibarat langit dengan bumi. kau harus akui itu. ok, aku perasan sendiri. aku sedar la kecantikan ku ni tidak la secantik rozita che wan. jangan la kau jeles tapi pigi umpat-umpat aku dengan orang pasal aku pakai sexy-sexy. kau pernah nampak ka aku pakai skirt pigi sekolah? TIDAK kan. kau pernah nampak ka aku pakai short pant pigi sekolah mau pun pigi sedco? TIDAK kan. apa aku pakai? baju kurung kan. seluar panjang cotton kan. pakai track suit panjang kan. pakai long sleeve kan. ok, sekarang cuba kau kestau aku part mana yang aku sexy? part mana? kalo setakat mau cakap kain aku tebelah tu, 10 orang guru lain pun pakai kain tebelah. kenapa kau nda pigi umpat dorang? kima punya orang. kau tu wajib kawin supaya masa terluang mu tu di isi dengan benda-benda berfaedah seperti melayan suami di rumah. atau mungkin juga kau perlu kan lelaki untuk tangan-tangan kan gaya sial mu yang macam anjing ni. nda pandai berenti menggonggong. serius aku cakap ni. sudah-sudah la kau abut pakaian ku tu. nda juga aku jadi jelek kalo kau hari-hari umpat pun. makin cantik ada la. makin bikin ko tambah sakit hati ada la. sebab hari-hari juga ko tengok aku di sekolah kan. guna la otak mu tu. jangan la di biar bekarat. sudah la kau tu nda berapa pandai. tambah lagi begini gaya mu, paling ketara la ko manusia paling bodoh di bukit garam. pardon me for saying this. tapi betul. serius.
aku suka dengan guru lelaki tu pun kau mau cakap-cakap juga? kenapa? kau pun suka dia ka? bah suka la. aku nda pna larang pun. aku dengan guru tu bukan ada apa-apa pun. bukan suami ku pun. tunang? pun tidak. kawan? tidak juga. kami sekadar...sekadar apa ya? sayang, kita apa ya?
hal paling famous la yang last ni. hal aku bekawan dengan guru lelaki. apa juga masalah nya? kau suka kawan ku ka? yang mana satu? tapi lupa kan la hasrat mu. semua kawan-kawan ku ni mana suka perempuan gaya sial macam kau ni. dorang pun tau befikir. bagus ko cari pekerja-pekerja contract di luar sana la. mau tu dorang sama kau. sial!!! cuba kau cakap macam mana aku mau bekawan dengan perempuan gaya kau yang non-stop mengabut hal orang ja? ko ingat aku suka ka begitu? kau tengok la kawan-kawan ku semua terutama ana sama fizy, ada ka kau pernah nampak dorang ni duduk mengingau hidup orang lain yang macam kau selalu buat? teda kan? aku bekawan dengan orang begitu ja. bukan orang macam kau. kau jenis otak di lutut mulut di kaki. low level. nda selevel dengan kami. kita nda boleh bekawan.
kesian la aku bah. stop la becakap pasal aku. aku dengar hari-hari kau umpat aku. macam nda belajar agama pula kau ini. kau tau kan mengumpat tu apa hukum nya? BERDOSA BESAR. terima kasih aku ucap kan sebab menambah pahala ku. sudah la aku ni banyak dosa. kau tolong aku ringan kan. kau la manusia paling mulia.

kesimpulan nya, susah juga jadi perempuan cantik, sexy, hebat, bijak pandai, ayu, lemah lembut, baik lagi menawan hati macam aku ni. semua orang mau jeles. hahaha...sakit hati membaca nya? bagus. i like.

***aku minta maaf atas entry sial melodramatic ni. tapi aku betul-betul emo hari ni gara-gara benda ni. teganggu P&P ku dalam kelas tadi.

p/s: mister, i really need to talk to you...:(