Friday, May 14, 2010

cont...

i thought i'm strong enough to face their music. but i was wrong. the shield is not strong enough to protect me. i'm bruise. battered. hurt. torn. why? i listen to jazz and keroncong. but they listen to gelek music. i just can't simply go begelek with them. off tune. i'm becoming tone deaf. is shifting one of the option? i can't stand any longer. like that mister said 'just ignore them. they'll stop once they get bored'. sayang, they'll stop long time ago if they want. but they keep talking until right now. i'm just a human being. have some mercy please. i'm tired of their immature. i'm tired of their so high school punya gaya. what is my fault to you people?
saya tidak ada masalah pun mengajar budak-budak di sini. even yang paling nakal sekali pun. i can handle that. apa yang saya tidak dapat terima ialah keadaan tempat kerja yang sememang nya tidak kondusif, di tambah lagi dengan gaya colleague yang sangat tidak profesional. kalau kau cukup hebat, please, i ask you once again, stay out of my life. macam mana aku tidak abut hal mu, begitu la kau berenti abut hal ku. kau pakai kebaya sendat, ada aku pernah cakap? TIDAK kan. tapi kalau boleh kau jangan la pakai lagi baju mu tu. tak cantik langsung. serius. sumpah. meluat aku tengok. aku rasa budak 13 tahun pun pandai menilai. kak, ukur baju di badan sendiri, please...
banyak betul benda yang mendukacita kan di tempat ni. dorang buat budak yang baru menapak di alam dewasa patah semangat. ya, aku terus terang, aku patah semangat. aku nda boleh cakap benda ni teda effect dengan aku. it effected me in so many ways. kenapa? sebab aku akan hadap muka manusia-manusia ni dan sekutu-sekutu mereka setiap hari persekolahan. aku mungkin akan di tugas kan sesuatu kerja bersama kau, kau dan kau. ini menyebab kan aku kurang daya tumpuan dan keprofesionalisme ku dalam membuat kerja. nda kan la mau minta dengan pihak pentadbir untuk tidak meletak kan 'kita' dalam satu team kerja.
kalau apply untuk pindah, nampak sangat aku tidak kuat. walau pun sebenar nya aku memang nda kuat pun. as if it is one of the option. tapi aku sudah start sayang sekolah ni. aku sayang anak-anak aku. aku sayang budak-budak aku. aku sayang kawan-kawan aku. ya, dan aku sayang guru tu biar pun dia puji minta terus. okey, enough tecer zila. dia bukan sayang kau pun. peduli apa. dia bukan hebat sangat pun. jual mahal 81 kali pun aku jual mahal lagi 85 kali. hahaha...sorry aku mengarut cerita karut tahap tukang karut. mungkin aku akan still cakap benda ni untuk seminggu entry melo. sebab benda ni yang betul-betul kena di hati. ingat kan lepas kena panggil oleh pihak pentadbir hari tu, benda ni setel la sudah. rupa nya ada lagi manusia berkepala babi bermulut anjing berotak tapir yang tidak henti-henti bercakap. then kalau di sekolah dandan ja buat teda apa-apa becakap dengan aku. so talam dua muka punya perempuan. tapi tidak mengapa. Allah itu tidak pernah tidur. walau pun aku ni hamba Nya yang agak banyak dosa, aku tau Dia still protect aku. masih dengar doa aku. masih maha mengetahui apa yang terbaik untuk aku. kakak-kakak ku sekalian, tau la akan kalian bahawa doa orang yang dianiaya itu makbul. aku dianiaya ka? kira gitu la. teraniaya perasaan. perasan ja lebih tecer zila ni. aku pun ikut meluat dengan gaya mu ni..;p

p/s: dia bukan hebat sangat pun
pala hotak
(mesti cakap benda ni ikut slang sir faizal ya. kalo tidak, GAGAL)

suddenly rindu gila dengan faizal tahir. sebab masa taip entry ni, aku sedang dengar lagu kasih tercipta. bila la kasih ku tercipta ni. penat menunggu.