Monday, March 8, 2010

stop minta puji please...

hairan kenapa ada manusia SIAL yang sangat suka mengingau mengabut hidup saya di sini. rasa nya dia belum kenal lagi dengan saya. dia cuba-cuba mau bekenalan dengan cara yang paling baik. hei SIAL, nama saya zila marsden. saya gedik dan manja. suka begaul dengan budak lelaki. suka pakai sexy. suka kan kontroversi. dan rasa nya perlu di akui saya jauh lebih cantik dari kau. sila-sila la lawati muka buku saya dan tolong sebar kan cerita saya pada pihak berwajib supaya saya sekali lagi di panggil di bilik itu. saya tak marah. cuma hairan kenapa ada lagi manusia spesis kau yang suka menjaga tepi kain orang dan mengadu menyebar kan cerita yang boleh menimbulkan pertelingkahan. apa salah saya dengan kau. saya ada hutang duit ka dengan kau atau pernah minta nasi sejuk kau? kesian kan la saya yang baru belajar untuk hidup sendiri. janganlah cuba merosak kan hidup baru saya di sini. saya tidak kenal pun kau then kau non-stoppingly becakap pasal saya sejak january lepas. pity you, SIAL. tiada kerja agak nya manusia ini. maaf, saya memanggil kau SIAL kerana tidak tahu apakah jantina sebenar kau yet your gaya so SIAL. apa salah saya SIAL? saya rasa nya pernah berkata saya budak baru belajar. kalau salah tolong tegur. bukan dengan memberi aduan-aduan bodoh seperti yang kau buat. tetapi dengan berhubung terus kepada saya. saya buat apa dengan muka buku saya, post gambar apa pun, berdialog dengan siapa pun, rasa nya tiada perkaitan dengan kau. sebahagian nya adalah kisah lampau saya atau lebih di kenali dengan past tense saya. kenapa perkara sebegini harus diisu kan kepada pihak berwajib? saya pakai baju singkat, ketat, sendat, melekat dan meliut pun menjadi masalah bagi kau. kenapa? kau syirik tidak punya keHOTan seperti saya? saya bergaul dengan budak lelaki mendatang kan masalah dengan kau kah? rasa nya saya membatas kan pergaulan saya terhadap lelaki bujang sahaja. saya berbicara dengan lelaki berstatus suami orang hanya atas alasan kerja. atau mungkin kah kau menyimpan perasaan pada mana-mana lelaki bujang yang menjadi teman-teman saya? kalau ada kata kan lah. mungkin saya mampu menjadi orang tengah nya. atau jika kau lelaki, kau marah saya tidak bergaul dengan kau secara akrab. come on la. grow up. kau mungkin boleh approach saya secara terang-terangan. tidak perlu kau membuat taik seperti sekarang menyebab kan saya menjadi gerigitan dengan manusia seperti kau. minta maaf. saya terlupa mungkin kau bersifat kampungan dan kolot. suka dengar cakap budak 14 tahun tentang saya dan mengadu. rasa nya saya kenal siapa kau, SIAL. saya minta seperkara sahaja. hentikanlah. jangan biar saya bereaksi sesuatu yang rasa nya kau mahu pun orang lain tidak mahu. saya belak dengan mausia seperti kau. kau bukan orang pertama yang bersifat SIAL begini terhadap saya. cuma agak terkilan kenapa perkara bodoh seperti ini masih saya hadapi di alam kerjaya sedang kan kau mungkin lebih tua dari saya. kau tolong lah guna otak kau untuk fikir benda yang berfaedah untuk anak bangsa daripada spend masa kau buat homework stay updated tentang hidup saya. minta maaf sekali lagi.

***saya tidak mungkin mengubah apa-apa tentang diri saya hanya untuk please kan hati sesiapa kerana ini lah diri saya sebenar nya. take it or leave it.

p/s: saya juga manusia biasa yang punya sensitiviti yang tinggi...i call my dad later. boleh lah tolong settel kan perkara ini bersama nya. atau mungkin boleh memanggil ke talian nya terus untuk bercakap tentang kerenah anak gadis nya di perantauan. jangan pernah menunding jari kepada orang tua saya mengata kan mereka tidak tahu mendidik anak kerana jika dibanding kan kau dengan saya, saya jauh lebih baik didikan nya. dan kau pasti tahu itu. kenapa? kau kan update hidup saya terus-terusan. pasti kau cukup mengenali keluarga saya.

another p/s: kalau kau baca entry ini (mungkin kau baca), rasa marah, panas, mau hantak saya dengan batu, mau menampar saya, jangan segan silu. sila berjumpa saya terus. saya bersedia untuk di hantak, di tampar dan di maki kerana rasa nya saya tidak bersalah.

SEKALI LAGI SAYA ULANGI. SAYA BUDAK BARU BELAJAR. KALAU SALAH TOLONG TUNJUK KAN DAN TEGUR DIRECT KEPADA SAYA. BUKAN MENGADU DENGAN PIHAK BERWAJIB ATAU MENJAJAH CERITA TENTANG SAYA MERATA TEMPAT. HARAP MAKLUM.

mister, thank you so much for that wisdom words this evening. i think other than yan, you know me best.