Sunday, December 12, 2010

self-monologue

aku cuma perempuan biasa. cukup biasa. mungkin tidak punya kelebihan di mata siapa pun.
dan kerana itu aku perlu kan arjuna untuk mendampingi ku. juga buat membimbing.
aku perempuan yang selalu lupa aurat ku. batas ku.
jangan di tanya solat ku. aku selalu lupa untuk menjaga nya.
bukan lupa. malas lebih sesuai. jahil.
ntah kenapa.
aku takut. Dia mungkin bakal mengambil kepunyaan ku. tapi aku mohon jangan.
aku tidak bersedia. beri kan aku peluang lagi.
untuk menjadi yang terbaik di mata nya.
untuk menjadi kesenangan di jiwa nya.
untuk menyeimbang kan mana yang patut.
aku senang dengan nya. cukup senang.
bila ada yang mula bercakap mengenai nya, aku jadi lemah. tapi tidak menggoyah kan rasa ku.
mungkin hati ku kuat berpaut. pada yang rapuh. sayang. bodoh.
seperti mana yang pernah ku kata kan dulu, apa pun dosa yang telah kau lakukan, aku sedia menerima mu apa ada nya.
ya. apa ada nya.
asal kau punya kemahuan untuk berubah.
asal kau tidak malu untuk berubah.
asal kau punya keyakinan untuk berubah.
asal kau menyerah kan naluri mu pada yang selayak nya.
aku ikhlas apa pun diri mu.
sebab di laknat itu jauh lebih sakit.
jauh lebih seksa. jauh lebih dari segala nya.
kerana aku juga bukan malaikat.


p/s: be a man. let's get married. touch me where you want me. then the world will be silent again. feel me...;(