Friday, July 2, 2010

kawan baik, k.b.18

kadang-kadang orang bijak ni otak nya di lutut. kita nda kan faham apa motif dia buat sesuatu benda. mau tegur segan pula. ya la. dia kan bijak pandai. tapi bila dia ajar budak buat begitu, nampak sangat kebodohan tahap gaban nya. gaban pun jauh lebih bijak dari itu. tau nya menyakit kan hati ja. kalau kau buat begitu dengan aku seratus kali, tidak apa. aku boleh tahan. aku immune dengan benda-benda bodoh begitu. aku nda kan rasa sakit. aku tau balas. bukan susah sangat mau sakit kan hati golongan kau. tapi bila kawan baik aku call pagi-pagi buta menyuara kan ketidak puas hatian nya, ternyata kau sudah terlalu jauh. kau perlu kan aku untuk ajar kau cara hormat kawan aku. siap kau. sepa kisah kalau kau pun kawan aku juga. kau sudah melampaui batas. kemarin terang-terang dia minta dengan kau jangan berkasar dengan dia macam kau berkasar dengan aku. hati nya lembut. dia nda sekeras aku. aku paling pantang kalau orang minta elok-elok, tapi kekerasan yang dia dapat. ini memang perlu kan perhatian lebih dari aku. kau tolong kesian kawan aku tu. jangan di sakiti dia lagi. dia cukup sakit belakangan ini. serius. kau tau kan bila aku sudah guna kan perkataan 'serius' makna nya aku betul-betul serius. lepas ni kalau kau buat lagi, kena kau dengan aku. nda kisah la apa pun alasan nya. get it?

okie, satu lagi golongan aku paling paling paling belak. golongan penyibuk. bila aku nda mention nama sepa-sepa, apatah lagi nama kau, kau jangan sibuk-sibuk la mau komen itu ini yang menyakit kan. aku bukan cakap pasal kau pun. macam k.b.18 cakap 'memang golongan bapok begitu'. nda kan la kau suka kami panggil kau golongan bapok? kau tau kan macam mana respect nya aku dengan kau. tapi bila benda jadi begini, aku lupa seketika tentang keberkatan ilmu yang tercurah sebab aku terlalu sakit. ya. kau berjaya sakiti aku. ingat kan kau one of us. like you used to be. ingat ka? mesti kau lupa kan. maklum la. umur kan sudah meningkat. aku faham. mungkin juga kau nda pernah suka kan golongan ku. aku faham. golongan ku semua nya sexy dan cantik seperti aku. nda percaya. kau sendiri pasti nya pernah mengakui nya. kami pernah menggetar kan jiwa lelaki mu. melain kan kau benar-benar bapok, itu aku nda dapat tolong. faham?

kemarin ada majlis akikah perdana di sekolah. semua orang penat. aku juga terlalu penat. masak nasi bersama kawan baik. nda sangka kami tau buat. itu la. benda kalau tidak di paksa kita nda kan tau hasil nya. ternyata nasi kami menjadi santapan satu sekolah. ya, biar pun bukan kami yang estimate air nya. kami cuma tau bersih kan. at least aku boleh berbangga saat melihat nasi itu hasil nya bersih dan putih. paling best part makan daging. semua orang tau aku punya cinta mati dengan daging. bukan ka heaven bagi diri ku kemarin. aku makan terlampau banyak. end up a bit dizzy semalam. aku suka gulai kawah tu. sedap. pedas. ahh...ada nama baru. aku lupa nama nya apa. jadi aku panggil kawah gulai. sebab di minda ku ada perkataan kawah dan gulai saat itu. tapi, betul sedap. pandai orang-orang nya masak. sup tulang nya pun sedap. aku makan banyak. sekarang ni takut untuk cek darah. cek dara boleh kah? haha..aku janji (janji melayu) akan berdiet lepas ni. nda. bukan diet. aku patut nya work out. ya. aku janji aku cuba. maaf atas kechubbyan ku.

p/s: aku jadi teruja bila kau macam chipsmore. now you see, now you don't. super super cute.