Sunday, July 4, 2010

trip paling bangang tapi worthed

saya janji untuk keluar rumah jam 7 pagi hari ini tapi end up bangun pukul 7.42. semua buat muka 'da agak dah...'. okie sorry. semalam lambat tidur. banyak kerja mau di buat. perasan busy. hahaha...saya perlu menghantar fizzy ke LD. bukan. bukan untuk bertemu bakal ibu mertua nya. tapi perlu pergi ke SMS untuk melawat anak buah nya sekali gus mengambil buku di rumah ustaz Yusri yang perlu di serah kan kepada ustaz Zaidi. sungguh bijak mencari alasan untuk berjalan. di rumah ustaz, kami pelajaru bahasa baru iaitu jom yang bermaksud jalan, baju cantik dan baju siang. 'napa baba pakai baju comel? baba nak jom?' comel kan? suka banget. kemudian bertemu pyan di perdana. ya, perdana adalah tempat kami walaupun saya bukan Idahan. berniat untuk mencari hadiah sempena sambutan Hari Guru yang bakal berlangsung pada minggu hadapan. jangan ketawa kan sekolah saya kerana agak terlewat sedikit untuk menyambut nya. kami semua busy memikir kan tentang strategi untuk meningkat kan prestasi sekolah dalam bidang akademik. ya, saya menyindir diri sendiri dan rakan-rakan yang sewaktu dengan nya. haha...semasa di ararat, terjatuh hati dengan tubler pink nike. tapi berharga agak mahal. kecil ja pun. sekali teguk sudah habis. lagi lagi jatuh cinta dengan tote bag nike. sesuai di guna kan untuk pergi bekerja. gembira kerana ia hanya berharga rm69.90. tapi apabila buka dalam dia mendapati material nya tidak berkualiti dan setelah cek sana sini, itu adalah nike cokya. sedih. tidak jadi beli. semasa dalam kedai itu la saya menyuara kan hasrat kepada fizzy untuk pergi ke sandakan. waktu itu jam sudah menunjuk kan hampir pukul 2 petang. fizzy meminta saya untuk memberitahu pyan tentang perkara ini. kami agak terperanjat apabila dia bersetuju. kerana dia agak kurang suka dengan perkara yang tidak di rancang dengan baik. sungguh bernasib baik kami hari ini. setelah itu, kami pun pulang ke rumah pyan untuk mengambil barang nya yang oerlu di bawa pulang ke bukit garam. di rumah nya ketemu seorang budak kecik yang oatut di gigit dan di cubit bernama Daus, iaitu anak buah nya, anak kepada abang addy. sungguh comel apabila daus menangisi angkuk (uncle mengikut sebutan daus) pyan yang mau pulang. titi (auntie) terpaksa mereda kan tangisan daus dengan menjanji kan perjalanan naik vios nya. hampir pukul tiga petang baru la kami bergerak dari rumah pyan. sampai ke sandakan sebelum jam 5 setengah. bump with the mazda 2. ya, dia keluar tidak ajak saya. kecik hati..;( di sandakan, kami mendapat kan semua benda yang harus di dapat kan. tapi nama nya juga sandakan. ia cukup kK bagi kami. nda faham? kami ja yang faham. hampir jam 10 malam baru sampai ke rumah. dalam sehari ini mama call hampir 5 kali bertanya kan 'di mana sudah meng?'. semasa driving fizzy yang menyambut panggilan nya dan mama sempat bertanya kan adakah fizzy igin ke rumah bakal mertua. ya, itu la mama saya. dia yang excited lebih tentang kisah cinta dua kawan baik saya sedang kan dia agak kurang teruja dengan singleHOOD saya ini. poor me. ya, panggilan yang last tadi saya tidak jawab kerana takut mendapat bebelan 'malar bejalan ni anak'. manis kan saya?

malam ini baru dapat syampu rambut setelah 4 hari tidak bersyampu. oh nyaman sekali rasa nya.
pyan ada new toy, PERSON. tadi kami sempat bermain dengan nya ketika orca berehat di perdana. tapi menurut nya, dia lebih selesa dengan orca saya. rasa seperti sudah 7,8 tahun hidup bersama nya sedang kan dia agak kekok dengan person nya. well, pyan, feels like home kan semua barang saya.
big dady, saya berjaya drive dari LD ke sandakan kurang dari dua jam setengah. satu pencapaian baru buat saya. kalau boleh, saya mahu sijil penghargaan dan sebuah hadiah saguhati berupa handbag baru. hahaha...

was she ever worthed?
was she everything that you were looking for?