Tuesday, July 13, 2010

gerhana hari mereka

aku pernah cakap aku jarang menahan diri terhadap benda yang aku mau. jadi bila aku craving gila mau tengok eclipse on sunday tidak dapat, i decided to go the next day. ya, aku memang suka kerja gila. kami pigi sana kemarin petang selepas sekolah. tengok la betapa dedikasi nya aku. tidak keluar awal seperti ketika pigi menonton Robin Hood dulu. aku tunggu bell berdering tepat jam 5.40 petang baru la rushing pigi sandakan. aku kan ada cakap aku tidak tidur on monday night. heran. aku macam tidak pandai penat kan. tidak. aku tidak ambil sebarang caffeine. abai kan.
eclipse agak heaven berbanding dua cerita pertama. pada hal aku kegilaan scene pertarungan ja. scene romantic aku agak kurang gemar. bella macam makin sangap. balik-balik mau ajak edward make love. tidak boleh ka tunggu nanti selepas kahwin? vampire pun tau hormat rules tu. you have to protect your own virtue. ya, aku suka edward sebab bab ini sahaja. aku suka lelaki budiman seperti nya. bukan mudah untuk menahan diri dari tidak melakukuan nya sedang kan kau tiap malam tidur bersama. terutama bila kau seorang blood sucker. punya keinginan yang tinggi. tidak percaya? tunggu saja pengakuan Rosalie dan Emmet dalam breaking dawn nanti tentang berapa banyak buah rumah mereka telah pecah kan di awal perkahwinan dulu. amat sukar buat edward. tapi bella sangap gila.
apa yang aku notice dalam eclipse, dorang macam tukar victoria. sebab muka yang sekarang ni macam tidak sesexy dan sefierce dulu. yang ini a little bit soft. tidak best la. who care? dia mati juga sudah. aku tidak sabar untuk melihat scene volturi datang ke folks. i mean everyone in volturi especially aro and caius. aku kan sudah bilang, aku hanya attracted dengan vampire sahaja. bukan kisah cinta tiga segi makhluk sejuk, anjing gila dan manusia lemah. lagi satu yang paling paling paling (penegasan sampai tiga kali) menarik sekali, Jasper Halle yang macam makin hot dalam eclipse ni. aku suka. aku suka jasper sebab tau control emotion orang. mesti kalau bercinta dengan dia aku tidak akan pandai marah. ya lah, bila merajuk dia akan cepat-cepat soothe me. aku suka lelaki itu. ya, aku jatuh cinta lagi. sekali lagi bukan dengan manusia. dulu alien. sekarang vampire. no wonder la sampai sekarang aku tidak kawin-kawin lagi. okie enough please zila. macam pyan cakap semalam, 'sudah la zila, macam mau 5 kali sudah kau cakap begitu'. see...;)

Jasper yang hot...jahat kan muka nya. aku drool dan melt...

aku sayang manusia dua ekor ni.

tidak. aku bukan pulang dari mengajar. aku baru pulang mengaji time ni..;p

> thanks so much pyan dan fizzy sebab selalu penuhi keinginan gila ku dan turut ikut menjadi gila.
> sorry pejal dan joild. lupa mau ajak. perjalanan tidak di rancang. lagi pun kamu dua pengsan time pyan keluar dari rumah kemarin petang.
> aku benci tengok movie yang aku sudah baca novel nya. aku tau sudah apa akan berlaku next. teda sense of surprise.
> sedang tidak sabar mau tengok the Sorcerer's Apprentice. kan aku pernah bilang aku punya cinta mati dengan Nicholas Cage. lelaki tua yang kacak dan menggiur kan.
> salt sedang menanti. jadi Bond girl tidak lah hebat mana bila kau mampu jadi Bond itu sendiri. credit to you, Jolie the marriage-wrecker.
> lulu masih bersama ku. dan aku suka itu. dia mengajar aku jadi orang bertanggungjawab.
> kalau malas mau layan aku, baik, teda masalah. itu kau yang mau. bukan aku yang mau. bye.