Monday, July 19, 2010

jangan jadi bodoh

okie. jodoh, ajal, maut di tangan Tuhan. bukan di tangan ku. bukan di tangan kau. bukan di tangan dia. lately aku jadi emo pagi-pagi dan sekarang ni tengah emo. kalau kau benci aku, jangan baca. tapi kalau kau one of me, mungkin kau patut baca supaya ada benda yang dapat di jadi kan pengajaran.

aku cukup tau tentang diri ku. kau tau nama ku, kau tau baju ku size berapa, doesn't mean you know me that much. aku penat betul telampau teramat sangat bila orang tengok aku, mindset terus datang 'budak ni bukan tau apa pasal agama. betudung pun mungkin sebab follow fashion. sembahyang tolak tepi la'. itu cukup kima nama nya. first, parents ku bagi ilmu agama yang mencukupi. perhaps lebih dari kau. so stop judging me. second, ilmu duniawi tidak kurang juga. aku pun degree holder macam kau, kau dan kau. obvious kan aku ni tidak la bimbo mana. aku tau fikir. aku tau decide benda. though i'm bad with numbers, still i know how to count. third, tidak kan la hal solat pun aku mau bagi tau semua orang. atau patut ka aku post as my fb status yang aku baru lepas sembahyang subuh. lepas zohor. kalau aku buat begitu, bukan setakat kau, orang lain pun naik belak sama aku nanti. aku pasti itu mungkin yang kau mau. what's with the statement you just made up about me? semua orang sudah start tanya aku benda tu. macam sial pula gaya kau ni. berapa umur kau? besa nya ini kelakuan budak underage. tapi setau aku kau tua dari kami. tidak la tua mana. tapi cukup untuk kau jadi lebih matang dari kami.
kalau aku tidak reply text kau, tidak sambut fon call kau, tidak reply teguran kau di chatbox fb, tidak reply gmail kau, tidak reply pm kau, susah sangat ka mau di baca perasaan ku? susah sangat ka mau di tau bahawa AKU TEDA HATI DENGAN KAU AND I DON'T WANT ANYTHING TO DO WITH YOU? susah ka? ka kau buta hati? kau ingat best ka mau hidup bersama perempuan macam aku? kau jangan tempah neraka dunia mu. aku takut kalau perasaan kau terganggu masa bercinta dengan perempuan emosional macam aku ni, kau fikir 100x untuk bercinta lagi. jangan cari nahas. aku tidak la sebaik yang kau sangka. kalau aku cukup baik, dia tidak akan tinggal kan aku. dia tidak akan cari perempuan lain. tolak tepi hal jodoh dulu. kau cukup kenal kami berdua. jangan jadi bodoh. nda kan la mau sampai aku suruh kau minta nasihat dengan dia bertanya kan apa rasa nya bertahun hidup dengan zila marsden. apa rasa nya sayang perempuan bernama zila marsden. apa rasa nya melayan kerenah perempuan bernama zila marsden. tapi jangan la. mesti saat itu akan jadi sesi umpatan yang terlampau. sedang kan masa last kami dua becakap tahun lalu, end up tangis menangis dia cerita kan balik betapa terseksa nya diri nya bercinta dengan aku. aku bersalah ka? aku tidak tau jaga hati dia ka? aku kurang cinta dengan dia ka? aku kurang perhatian ka? tidak. aku tidak pernah bersalah. mahu pun dia. cuma jodoh telah hilang. jodoh memang tiada antara kami. sebab tu cinta beralih arah. sebab tu bila ada perempuan yang cukup lemah lembut hadir, dia jatuh cinta. Tuhan mungkin kesian kan dia. Tuhan tau dia tidak cukup tough untuk handle aku. dan Tuhan juga tau ada someone yang cukup luar biasa yang iman nya penuh di dada untuk ku di luar sana.
aku tau kau akan baca benda ni. ini pesanan ku buat kau. aku minta kau lempar kan la perasaan sayang cinta mu terhadap perempuan lain yang deserve kau. yang mungkin mampu sayang kau. jangan sayang cinta aku. jangan jadi bodoh. kau tidak mampu handle perempuan macam aku. kau tidak cukup bijak untuk kawal aku. serius ni aku cakap.
satu lagi pesanan. tolong delete number fon ku dari fon mu. tolong delete aku dari friend list mu. tolong jangan send email apa-apa dengan aku. dan tolong jangan hubungi aku lagi. tolong ya. aku minta tolong. aku tidak mahu bersikap kurang ajar terhadap kau. sebab aku cukup hormat kau sebagai kawan ku dan kawan dia. don't make things worse. hidup aku sekarang cukup mess. jangan tambah kan lagi. biar aku start benda baru dengan cukup tenang. itu saja aku minta.

p/s: aku paling benci becakap hal lama. kau paksa aku ingat balik. jelas kan napa aku tidak mau kau. ya. kau remind aku banyak benda tentang dia.

Only Stars In The Sky Who Will Understand My Tears
Let The Time Pass Me By I Am Lonely As Can Be