Thursday, August 12, 2010

01:27:19

he is nobody yet we share the same feeling towards some thing. weird.

Benar-lah, memori berkadar songsang dengan masa -- sedikit demi sedikit, perkara-perkara perihal diri dia keluar dari diri aku. Permulaan-nya, hampir setiap hari dia menghantui wujud-ku, macam bayang-bayang, dan tanpa aku sedar juga, perlahan-lahan dia mula menghapus dari sisir ingat-ku.

Macam orang tua aku beritahu sepuluh tahun lepas -- time will heal, time will reveal -- dan aku tafsir maksud-nya sebagai, aku hanya perlu menunggu untuk masa hilang-kan rasa-rasa terbuang dari dalam hati ini.

Ada sisa-sisa yang masih mengganggu, tetapi tidak cukup kuat untuk meroboh-kan. Atau aku yang sebenar-nya sudah merusuh dan anti-kehidupan.

Dan yang paling mengejut-kan, ada gambar dia muncul terselit di dalam purse aku, bila sahaja aku tidak lagi terlalu memikiri dia. Soalan yang bermain di kepala, when and why on earth did I put a guy picture in my purse?

in fact i just show amir his picture on tuesday when i lied to him saying that i'm home for my engagement. loser!!! nope. i'm not wishing anything. i'm happy for what i am right now. ecstatic actually with people around me especially him. the rest is up to the BIG GUY up there to decide everything.

p/s: aku wish tak kan nampak kau sepanjang terawih ni. takut iman ku gugur kala melihat kau menyarung kan pelikat. i hate when imagination running wild. wajib kahwin nanti jawab nya sedang kan kau tidak pernah memberi jawapan dengan lamaran ku itu. yang pasti kau tentu tersenyum simpul tiap kali aku mengutara kan 'jom kita kawin'.