Saturday, August 14, 2010

budak

masuk lapan bulan sekarang ni dan aku rasa kami makin larut bersama. aku senang dengan dia dan dia juga mungkin senang dengan aku. tidak tau mana yang lebih betul. mungkin aku yang lebih senang dengan nya. ya di awal dulu aku mungkin punya sedikit rasa ragu terhadap nya. aku kan aku. selalu buat assumption sendiri bila mulai kenal orang. menurut nya assumption ku bukan boleh pakai pun. agak banyak juga benda yang kami lalui bersama. dia pandai simpan rahsia. susah senang mulai mengerat kan bond kami. persamaan? jauh sekali. physically pun orang sudah mampu tebak. mungkin. kami ibarat nasi lemak dengan lasagna. beda. aku memang sukar buat perasaan dan diri ku akrab dengan orang. aku selalu bina gap di sebalik sikap ku yang ramah. tapi dia buat aku pecah kan benteng tu sedikit demi sedikit.
aku suka dia. jarang ada manusia yang bercakap tanpa mau menjaga hati ku. dia telus bila bercakap dengan aku. baik buruk ku semua keluar dari mulut nya. pagi tadi lepas sahur kami memperkata kan tentang sesuatu dan dia tanpa segan silu bercakap keburukan ku. langsung tidak memikir kan kemungkinan yang aku akan kecil hati. aku rasa dia sedia maklum kata-kata nya tidak akan membuat ku kecil hati. aku bilang 'kau la manusia yang selalu terus terang dengan aku, kau nda kira pun mau jaga hati ku'. dia jawab 'circle kita ni nda besar. kalau bukan aku, sepa lagi mau tegur kau'. aku pernah bilang kan dulu kalau dia yang nasihat aku, bisa buat aku rasa mau menangis. tapi aku akan sedaya upaya control macho di depan nya. aku rasa Tuhan hantar dia untuk bentuk aku jadi manusia yang better dari sebelum nya. ya sekali lagi aku bilang aku suka dia. aku paling suka paksaan dalam kelembutan nya. heran. aku bukan jenis dengar cakap orang. tidak kira la itu demi kebaikan atau keburukan. aku biasa nya buat benda ikut suka hati ku. aku paling suka 'kau sudah subuh? jangan tidur dulu'. 'nda payah la tu mau buat baju begitu. baju kurung tu kalau boleh kasi besar sikit'. 'sudah-sudah la tu zila, lima bulan sudah aku kenal kau'. sot!!! lagi pelik bila aku hanya akan yakin untuk memecut orca sampai 130km/j bila dia yang duduk di sebelah. bila bapa tanya dia tentang pemanduan ku, dia jawab 'tidak laju juga. 60x2 ja'. lucu. dia sentiasa yakin ikut ke mana aku pigi dalam apa keadaan pun. aku resap kan kegilaan ku dalam diri nya. dia ikut. tapi diri nya macam ada filter untuk tapis kegilaan itu. tidak seluruh nya di sedut. mana yang buruk di buang dan cuba untuk dia bersih kan.
hari tu pyan bilang 'baik dia sama kau tu zila'. aku goes like 'ya la. napa? aku jahat sama dia ka?'. lupa, kami juga berkongsi jejaka yang sama. haha.. tidak. bukan begitu. dia belahan jiwa teman akrab anak kesayangan mama, pyan. aku ingat bila pyan start date dia, kami akan jadi lain. ya la. mungkin pyan sedikit sebanyak akan menghindar dari ku. tapi tidak. malahan dia yang menasihati pyan 'jangan la lain dengan zila. treat dia sama juga dengan sebelum ni'. aku rasa tidak kan ada perempuan yang mampu tahan tengok pasangan nya di dampingi perempuan gedik macam aku. mungkin dia sudah cukup kenal hati budi ku. dia cukup tau rasa yang aku rasa dengan lelaki. mungkin dia juga sudah mampu melihat dari perspektif ku tentang lelaki. mungkin juga dia cukup tau keinginan ku terhadap lelaki itu. dia juga dapat beza kan antara love dan lust dari sisi mata ku.
dia pernah bilang yang dia adalah kembar ku. di mana ada dia, di situ ada aku. mungkin juga. at least dia ada untuk aku bila mana kau sakit kan aku. cuma satu aku minta. apa yang aku ada sekarang jangan di ambil. jangan ada yang pisah kan kami. aku serius ni.

lupa mau bilang. aku bercakap tentang budak kecik itu. budak kecik yang menjadi cinta sahabat karib ku. conversation pagi ini yang membuat aku untuk menulis tentang nya.
budak kecik dan sahabat karib, aku dengan mama antara orang yang akan doa kan kamu bersama.