Tuesday, August 24, 2010

yang ku mau

i guess this is just the age of where we talking a lot about marriage. we've been surrounded by recently married friends, engaged friends, preggy friends. not because of sangap. the main question is why we get married? is it just to make the illegal becomes legal? or just a symbol of love towards each other?

aku punya satu jawapan untuk tanya itu.
aku mau sentiasa ada untuk dia begitu juga mau kan dia sentiasa ada untuk ku.
aku penat untuk tidur sendiri setiap malam.
aku mau ada orang yang untuk aku panggil sayang.
aku mau ada sesorang yang aku boleh panggil 'yang, duduk sini' dan bila dia duduk, aku bisa meletak kan kepala ku di riba nya.
untuk dia mendengar tangis ku.
untuk dia mendengar ria ku.
aku perlu teman bila mana dia mengangkat tangan nya, aku bisa saja meletak kan kepala di ketiak nya sambil berbaring lena.
aku perlu paha atau juga lengan untuk aku gigit bila bulan itu datang dan aku jadi hormonal.
aku perlu lelaki yang bila aku tanya 'yang, how do i look today?' dia jawab 'you're looking good as ususal' sedang dia tidak mengangkat muka sikit pun untuk melihat ku.
aku perlu lelaki yang setiap hari membuat ku geram dengan sikap nya yang menyakit kan hati sedang dia la lelaki yang aku mau dampingi.
aku mau seseorang untuk aku bermain 'sleeping dictionary'.
aku perlu lelaki untuk menjadi booster kepada minda ku untuk mempelajari sesuatu yang baru kerana takut aku kelihatan bodoh di depan nya.
aku perlu seseorang untuk mengata kan 'yang, you smell like heaven' atau juga 'yang, you're my precious gift wrap in one magenta box'.
yang lebih sweet lagi bila melihat anak-anak riang bermain, di bisik kan nya pada ku 'thanks for giving me all this. you're my super woman'.

aku juga mau mendengar keluhan nya bila mana pulang dari kerja 'yang, PK calling me. it's been worse day of my entire life'.
atau juga untuk dia adu kan teman yang tidak lagi sekepala dengan nya.
aku mau tau apa isi hati nya. apa di benak nya. apa yang mengganggu nya.
aku mau set raga nya at ease.
aku mau bahu ku sentiasa ada untuk nya meletak kan kepala saat sedih nya tidak tertanggung.
aku mau aku jadi apple of his eyes. walau pun aku bukan wanita teranggun di dunia, tapi di mata nya aku sentiasa indah biar pun hanya menyarung kan tank top dan boxer tanpa secalit mekap di wajah.
aku mau messy hair ku menjadi haruman pertama nya setiap hari.
aku mau melihat senyuman nakal nya di pagi jumaat ketika merenung aku yang sibuk menukar bed sheet.
aku mau prepare every meal untuk dia every single day. terus terang aku benci dia makan di luar. apatah lagi di rumah orang.
aku mau hasil tangan ku tersarung kemas di badan nya.
cukup setakat ini. macam maid sudah.

aku tau manusia berkahwin bukan untuk itu semua. tapi aku mau itu untuk nya.

i need someone who can make me laugh with his silly jokes and who laugh at mine. aku suka tawa mu tiap kali kebodohan ku terserlah atau juga aku mangata kan sesuatu yang mencuit hati mu.

bau ck crave itu terlalu menggiur kan walau pun itu bukan bau mu.


p/s: aku mau ada untuk kau. always. bukan macam sekarang.