Saturday, February 4, 2012

hati terikat

sah.

hati saya sudah tidak di sini. tidak juga di sana.
bila di sana, terasa ingin pulang ke sini.
bila di sini, tidak sampai sejam pun saya sudah mulai merapu.
memenuh kan ruang whatsapp nya dengan kata-kata yang tidak seharus nya saya ucap kan.
semua itu harus saya pendam seperti biasa.
namun ketidakwarasan memaksa saya untuk bertindak bodoh seperti semalam.
mungkin juga kerana di datangi mimpi dia datang solat ke rumah saya pada malam sebelum nya.
di tambah lagi apabila melihat nya mengena kan baju melayu di hari jumaat.
biggest weakness ever.

oh, jiwa dan hati memang tidak pernah mengerti keadaan tuan punya badan.
untuk sesaat beri la saya kebebasan untuk memilih.
beri la saya peluang untuk membuka hati buat yang lain nya.
buat yang lebih sudi.
buat yang sentiasa menanti dan mendahaga kan jawapan-jawapan pasti seperti sabar nya hati menanti jawapan dari pencuri hati saya.
longgar kan la hati agar punya keinginan untuk mengangkat panggilan di malam hari.
ringan kan la tangan untuk membalas pesanan.
jangan menjadi kejam.

oh, itu bila mulut dan minda yang berbicara.
hati dan jiwa tetap pada keinginan nya seperti dua tahun lepas.
pada kali pertama melihat name tag nya.
pada saat pertama hati saya memaki "babi...what's with this guy?"
bodoh.
begitu kejam hati dan jiwa.
begitu besar effect nya terhadap diri saya.
sehingga hati terkunci buat yang lain.
dan saya dengan penuh kebodohan terus dengan rasa itu.

sakit.