Wednesday, November 10, 2010

Tuhan, bantu aku...please


aku benci bila tidak boleh bercakap tentang itu.
aku benci bila terpaksa bercakap lapik sedang kan semua tau aku jenis outspoken.
aku benci terpaksa menjaga hati nya.
aku benci betapa tidak adil nya keadaan.
aku benci bila jiwa nya serapuh itu.
aku benci bila kewanitaan ku tidak mampu menggugat batin nya.
aku benci bila keindahan ciptaan Tuhan tidak bisa menyentuh naluri nya.
aku benci tau semua itu.

Tuhan, tolong Kau kembali kan diri nya untuk diri ku. teruntuk kan hati nya untuk hati ku. satu kan kami dalam pendamaian. tolong. aku mohon. aku cukup tidak kuat untuk dugaan mu ini. terlalu berat. lapang kan dada ku agar aku bisa melihat, mendengar, merasa dari sisi batin lembut nya. bantu aku memahami nya. membetul kan jiwa nya. bantu aku, ya Allah...;(