Saturday, October 8, 2011

vida

i'm trying as hard as i can to run my life as normal as possible.
i know it might be the hardest things to do.
but i believe by pretend that everything is going to be okay will make everything right.
for this time being.
doesn't matter how i feel inside.
doesn't matter what is on my mind lately.
i'll fake it.
i'll fake everything.
for the sake of myself.
i should not let my guard down.
i should not stop protecting my heart.
i should start now before everything is too late.

Tuhan itu adil dan selalu tahu apa yang terbaik buat hamba Nya. siapa aku untuk mempersoal segala nya bila semua sudah di atur sebaik-baik mengikut percaturan Nya. hidup dan chess itu sama sahaja. tiada siapa yang menjanji kan ending terbaik. sebab cuma Dia yang tahu siapa pemenang dan siapa pengalah in the end. dan siapa aku juga untuk bilang "ini tidak best". cuma aku minta satu sahaja. hati ku jangan lagi di uji sedang semua tau aku tidak cukup kuat. siapa lagi aku untuk mempersoal permintaan ku yang belum di makbul. bukan menyangsi kuasa Nya tapi sekadar bertanya. di mana keadilan sedang saban jam aku melihat manusia bertopeng syaiton bahagia dengan hidup yang Kau berikan sedang aku masih belum beroleh nya dan terus hidup dengan kepincangan dan ujian yang tidak pernah putus. di mana keadilan yang di war-war kan. sekali lagi siapa aku untuk mempersoal semua itu sedang aku hanya mengingat Mu di kala getir. bila jiwa rapuh. siapa aku?

i know you read this. help me to put myself at ease again. like you used to do.