Tuesday, July 3, 2012

hormonal

lately mood macam gampang. mudah marah sebab benda bodoh. benda kecil yang tak logic pun boleh jadi punca naik angin. bukan baru sangat. since last week. hilang focus time driving. hilang focus bekerja. jadi benci dengan tempat kerja. jadi kurang senang dengan orang-orang di tempat kerja. rasa macam mau pulang rumah dan kurung diri di bilik.
so today i called my sister to have some talk. the first question that came out from her mouth: "kenapa? kau mau kawin? too bad, bini G pregnant sudah". i laughed then said: "ya. mau kawin. tapi dengan H". then we talked and talked and talked. like we were sitting next to each other. then she asked: "kenapa juga mau tunggu?" ah, rasa macam tertikam tiap kali orang soal begitu. tiada jawapan. sebab hati rasa begitu. dia bilang saya tidak lagi muda untuk ikut main tarik tali. then she said, "sudah-sudah la tu jadi lone ranger. jangan telampau sensitive. think less. don't read too much. hairan aku kau membesar jadi begini". saya bilang, "memang juga dari dulu begini kan. cuma lately semua yang negative tu getting worse". saya terkedu bila dia jawab, "just because it is, doesn't mean to be like that ba. susah mau di atur kau ni. bagus lagi dulu-dulu". then i said, "ba battery kong sudah ni. nanti la call balik malam-malam sikit".

tengah baca The Lucky One by Nicholas Spark. hari ni H handsome gila babbas.
bila masa dia tidak handsome di mata saya?