Sunday, November 20, 2011

3 different generation guys and a girl

part 1
me: pa, dia kali mau datang ke rumah kalau jadi ke Tawau.
bapa: Alhamdulillah...
me: bukan dengan niat itu. datang-datang ja macam biasa.
bapa: Alhamdulillah juga. rezeki tetamu.

part 2
abang man: dik, 28 tahun sudah kau kan?
me: 26 la!!! napa? aku nampak tua ka sampai abang ingat aku 28?
abang man: nda la. saja ja mau psycho kau.
me: napa pula mau psycho?
abang man: mana tau tension kau mau kawin terus.
me: napa juga kamu semua ni? kamu nda suka sudah ka sama aku sampai balik-balik suruh orang kawin?
abang man: nda juga ba. bagus juga tu. sejuk nanti kau.
me: macam-macam la ba abang ni.
abang man: habis kalau kau nda kawin pun, bukan kau keluar pun dari bilik. balik-balik berkurung. ada atau tidak kau di rumah ni sama ja rasa nya.
me: terbiasa ba.
abang man: sana kau sendiri. sini ni banyak kami yang boleh kau hadap.
me: jadi nanti kalau aku kawin pun aku bawa juga laki ku berkurung.
abang man: kalau itu nda apa. nampak hasil nya. productive kamu.
me: bikin gerigitan becakap sembarang.

part 3
kikie: transfer dulu lagu pigi mp3 saya ni. laptop saya rosak.
me: lagu bik ni lain-lain sikit ni kie. sanggup ka?
kikie: hantam ja la. memang ka guru BI jiwang-jiwang orang nya?
me: (terkedu)

p/s: that's why i hate to come home sometimes.