Sunday, May 6, 2012

kawinan

Pn.Suhana, Pn.Ziemah. Pn.Harny, Pn. Maya, soon to be Pn.Rusni.

semalam saya attend wedding reception classmate masa form 6 dulu. she turns out teaching at the next door school. saya pergi bersama Pn.Harny dan keluarga. pelik rasa lidah bila sebut puan Harny. haha. di sana saya ketemu ramai teman lama. mostly sudah bergelar puan. ada yang membawa anak. bawa perut. bawa bakal suami. saya saja datang keseorangan. tapi tidak kisah juga. saya suka bila di kelilingi wanita-wanita bahagia seperti mereka. komen pertama saya ketika berjumpa puan Ziemah: "handsome laki kau". dia ketawa. anak perempuan nya juga comel.
bersama mereka malam itu membuat saya rasa begitu muda. tidak banyak yang berubah. sifat dan sikap mereka masih seperti dulu. cara juga sama. cuma sekali sekala perhatian mereka di alih kan pada kehendak suami atau rengekan anak. saya tersenyum. kata teman-teman saya langsung tidak berubah. masih seperti dulu. lucu dan lucah dan suka ikut kepala sendiri. ya teman-teman, saya masih baik seperti dulu. dan comel. ketika bersalaman dengan pengantin, dia bertanya kan H. saya bingung. rasa macam bodoh seketika. tidak ada jawapan yang relevant dengan situasi kami. saya bilang "siapa mau jaga anak-anak nya kalau dia ikut ke mari". rasa pelik sedikit bila mana hidup saya sering di kait kan dengan nama nya. macam sinonim pula. semua nya gara-gara puan harny. saya faham dia cuma mau saya bahagia.
all of this suddenly remind me of K. siapa sangka takdir Tuhan.

lelaki sekali-sekala merajuk, comel berabis ni. tapi bingung sebab tidak tau cara pujuk orang yang jarang merajuk. saya lemah bab ini..;(